Patronatul Serviciilor Publice se alătură, în calitate de partener, proiectului „Monitorizarea și evaluarea integrată a performanței serviciilor publice” (Cod MySMIS 127589; cod SIPOCA 616), primul proiect de adoptare a unei metodologii complete și unitare de monitorizare și evaluare a performanței serviciilor publice din România.
Implementat de Secretariatul General al Guvernului României (SGG), în parteneriat cu Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice (MDRAP) și Patronatul Serviciilor Publice (PSP), proiectul se desfășoară la nivel național, pe parcursul a 36 de luni, începând cu data de 10 septembrie 2019.
Derulat cu scopul de a contribui la consolidarea administrației publice din România, prin introducerea de sisteme și standarde comune, care să conducă la evaluarea performanței actuale a serviciilor publice și îmbunătățirea calității acestora, proiectul își propune să atingă patru obiective specifice: (1) Crearea unui cadru general unitar de monitorizare și evaluare a performanței serviciilor publice; (2) Realizarea unei analize integrate privind performanța actuală a serviciilor publice; (3) Furnizarea unui cadru specific de îmbunătățire a performanțelor serviciilor comunitare de utilități publice și (4) Perfecționarea cunoștințelor și dezvoltarea abilităților personalului din cadrul administrației publice centrale, pentru a asigura calitatea serviciilor și adoptarea de politici publice bazate pe dovezi.
Rezultatele obținute în cadrul proiectului — prima inițiativă completă și unitară de asemenea anvergură de monitorizare, analiză și evaluare a performanței serviciilor publice — vor constitui o bază de date importantă pentru:
– Reformarea guvernării pentru serviciul public;
– Îmbunătățirea politicilor publice;
– Alocarea corectă a resurselor financiare și umane;
– Îmbunătățirea performanței serviciilor în anumite sectoare;
– Evaluarea generală a calității vieții;
– Previziunile socio-economice, acolo unde este cazul.
Grupul țintă este reprezentat de personalul responsabil din cadrul autorităților administrației publice centrale, autoritățile administrației publice locale și asociațiile de dezvoltare intercomunitară.
Proiectul dispune de un buget pentru activități în valoare totală de 28.649.158,03 lei din care: valoarea eligibilă nerambursabilă este de 25.880.903,07 lei și cofinanțarea eligibilă a beneficiarului de 2.768.254,96 lei. Fondurile sunt alocate prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (Axa prioritară 1 – Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Componenta 1 – IP12/2018 – Sprijin pentru acțiuni de consolidare a capacitații autorităților și instituțiilor publice centrale) aferent exercițiului financiar al UE 2014-2020.
***
Implicarea Patronatului Serviciilor Publice în cadrul proiectului
Cu o activitate de peste treizeci de ani, Patronatul Serviciilor Publice acoperă prin componența și diversitatea membrilor săi toate activitățile specifice serviciilor comunale, la care se adaugă alte preocupări pentru celelalte servicii publice, așa cum sunt acestea definite de Codul Administrativ adoptat prin Ordonanța de Urgență a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Permanent conectat la problematica serviciilor publice din România, PSP reprezintă o interfață eficientă între administrația centrală și cea locală, mobilizând anual prin numeroasele evenimente specifice pe care le organizează mai mult de jumătate dintre reprezentanții administrațiilor locale și ale operatorilor de servicii publice. Conectat de asemenea pe plan european și internațional, PSP colaborează frecvent cu numeroși experți internaționali.
Vasta experiență acumulată în domeniu a recomandat implicarea Patronatului Serviciilor Publice ca partener în cadrul proiectului, expertiza echipei PSP și a colaboratorilor — experți de renume național și internațional — fiind solicitată pentru o serie de activități, precum elaborarea de metodologii cadru și metodologii sectoriale, elaborarea de analize integrate a performanței autorităților administrației publice, dezvoltarea unor mecanisme de monitorizare și evaluare a serviciilor sau îmbunătățirea abilităților personalului din serviciile publice.
Totodată, PSP va contribui la demersurile proiectului pentru realizarea unei noi strategii de dezvoltare și modernizare a serviciilor publice, prin recalibrarea și adaptarea obiectivelor strategice la actualul context european.
Cu ocazia primei întâlniri de lucru din cadrul proiectului, care a avut loc luni, 23 septembrie, cu participarea echipelor de management, domnul Florian Dudu, Președinte PSP, a declarat următoarele:
„Proiectul nostru este, fără îndoială, o ocazie unică de reflexie comună spre performanţa globală a administraţiei publice care trebuie să contribuie la realizarea obiectivelor ce vor face din România ceea ce trebuie să fie cu adevărat – un stat modern european.
Pentru PSP acest proiect am vrea să fie o încununare, dar şi o confirmare a eforturilor depuse în cei 30 de ani de activitate pe care îi vom sărbători în curând. În acelaşi timp, acest proiect este o mare şi unică şansă, pentru că ne va oferi cadrul să ne afirmăm în continuare ca cel mai reprezentativ actor instituţional având astfel posibilitatea să găsim răspunsuri la cât mai multe din problemele care ne-au frământat în aceste 3 decenii.”
***
Pentru mai multe informații despre activitatea PSP în cadrul proiectului: Coordonator proiect PSP – Florian DUDU; contact: 0213155118, e-mail: floriandudu@gmail.com.
Pentru mai multe informații despre proiect: Manager de proiect – Lelia OANȚĂ, SGG; contact: 0213143400 interior 1400, e-mail: lelia.oanta@gov.ro.
